duminică, 6 septembrie 2009

Infinitul are margini??




Exista un subiect asupra caruia am meditat constant in ultimele zile(desi meditatul nu e un hobby al meu).Aparent e un lucru banal dar pentru mine a devenit putin complicat...majoritatea persoanelor de pe Terra raspund negativ la intrebarea Infinitul are margini?. Pana nu demult si eu as fi raspuns la fel...
Uneori poti gasi inceputul infinitului... iti imaginezi infinitul ca fiind un cerc , iar inceputul il reprezinti printr-un punct.In aceste conditii realizezi destul de repede ca inceputul poate fi confundat cu sfarsitul,deci marginea dispare...dar ce se intampla atunci cand vine cineva care iti arata un sfarsit diferit de inceputul deja cunoscut??...devi confuz/a.Inca mai crezi in nemarginirea infinitului dar totusi poti deosebi inceputul si sfarsitul lui.Te intrebi cum se poate intampla asta, cauti raspunsuri...
Iata cateva gasite de mine:
  1. infinitul acela nu este veritabil;
  2. exista mai multe infinituri- unele finite,altele infinite(:-/);
  3. infinitul nu s-a sfarsit,a fost doar o minciuna;
  4. niciunul dintre raspunsurile de mai sus.

Eu prefer raspunsul 2(fiindca poti "boteza" cel mai frumos finit cu numele infinit =>infinitul are margini).Voi ce ati alege?

6 comentarii:

  1. Eu raman la ideea ca infinit=fara sfarsit, nemarginit. Metaforic forbind, putem spune ca infintul este limita gandirii noastre; de fiecare data cand nu ne putem imagina mai mult, spunem ca se tinde spre infinit...

    RăspundețiȘtergere
  2. Marginea infintului este mai mult decat nimic, dar mai putin decat ceva.

    RăspundețiȘtergere
  3. Infinitul poate avea si margini. Matematic vorbind, intervalul [2,3] are margini si contine un infinit de numere rationale... nu mai vorbesc de cele reale :)

    RăspundețiȘtergere
  4. din punctul meu de vedere infinitul are margini...

    RăspundețiȘtergere
  5. eu chiar nu stiu ce sa cred...
    de fapt depinde de ce infinit vorbim
    pentru ca nici imaginatia nu are limite... nici numerele de la matematica(si mi se zbarleste parul pe ceafa cand vad un numar format din mai mult de patru cifre :)) )...

    si eu ma intrebam cateodata ce este infinitul?
    unde incepe si unde se sfarseste?
    si am ajuns la o concluzie
    infinitul este asa cum il vede fiecare persoana in parte
    unele lucruri ce ni se par noua infinite, altora pot sa li se para finite

    RăspundețiȘtergere
  6. Infinitul il avem mereu in fata, dar sub diferite forme; in cel mai neinsemnat obiect (sa zicem... un pix) se poate gasi ceva ce duce cu gandul la infinit. De ce? putem sa ne uitam la faptul ca pixul dispare dupa ceva mii de ani (plasticul nu este PREA biodegradabil din fire) si o asemenea perioada de timp mie imi pare infinita (ce n-as da sa traiesc cat pixul ala). Putem sa ne uitam la el si sa ii determinam lungimea... oare cat o fi pixul de lung? 12cm si ceva... Dar acel "ceva" cat este de lung? Vorba venerutzei, lungimea e ceva de genul 12,3498723984327469382562345...

    In acelasi timp, pasta din pixul ala tine doar cateva zile... si chiar mai putin pentru cei impatimiti de ale scrisului.

    Asa e cu toate in viata. Poti gasi infinit mare si mic, frumos si urat, logic si ilogic... Cred ca maretia infinitului consta totusi in faptul ca are absolut toate aceste calitati. Infinitul este tot ceea ce putem sa percepem si are absolut toate insusirile pe care i le atribuim. Infinitul este ...infinit :D

    RăspundețiȘtergere